Скрипторий: Monster - nightwood guardian (rage of elements)
Назад к списку всех объектов Rage Of ElementsКак это работает
Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
-
Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории. - Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
- После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и удтвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
- Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.
СТАТУС:
НЕТ ПЕРЕВОДАMonster - nightwood guardian (rage of elements)
Nightwood Guardian
Creature 9
Description
The nightwoods are parts of the Plane of Wood permanently bathed in darkness due to an absence of fluorescent plants. Here, the flora and fauna require darkness, not light, to thrive. Troll-like creatures known as nightwood guardians patrol these woods to ensure they remain in perpetual shadow. Considering themselves righteous gardens, they care little for the excuses of anyone else—intruders or residents. The guardians absolutely loathe the light, though it doesn't harm them as it does some varieties of creatures. Though wary of both light and any interloping lifeforms in their natural habitat, a nightwood guardian's fear turns easily to wrath, making the guardian a force of fury who seeks to drive out intruders.
Unspecific Lore: DC 26
Specific Lore: DC 23
Unspecific Lore: DC 26
Specific Lore: DC 23
Source Rage of Elements
Perception +17; darkvision
Languages Fey, Jotun, Muan
Skills Athletics +23, Intimidation +21, Nightwood Lore +15
Str +6, Dex +3, Con +6, Int +0, Wis +2, Cha +2
Light Blindness
Items club, elemental wooden shield (Hardness 8, Hit Points 64, BT 32)
AC 26 (28 with shield raised); Fort +21, Ref +16, Will +17
HP 200 (flesh of wood); Weaknesses axes 10, fire 10
Fire-fueled Rage When a nightwood guardian takes fire damage, they become enraged. The guardian gains 15 temporary Hit Points, deals 2 additional damage with melee Strikes, and has a –1 penalty to AC. They can't Raise their Shield or use actions with the concentrate trait except for Seek. This effect ends when the nightwood guardian no longer observes any fire for 1 round or when they fall unconscious, whichever comes first. Flesh of Wood ( primal, wood) Wounds inflicted on a nightwood guardian turn their flesh to wood. When the guardian is reduced to 40 HP or fewer, their body becomes solid wood. They are stunned, have resistance 10 to all damage, and have regeneration 40 (deactivated by fire). This ends once the guardian has 100 HP or more, though they can choose to stay in this form indefinitely. Shield Eyes When a nightwood guardian has their shield raised, they protect their eyes, losing the blinded and dazzled conditions from light blindness and other light effects. Reactive Strike Shield Block
Speed 30 feet
Melee reach 10 feet), Damage 3d8+6 bludgeoning club +21 [+16/+11] ( Melee reach 10 feet), Damage 2d12+6 piercing jaws +21 [+16/+11] ( Nightwood Roar concentrate, darkness, primal) Frequency once per hour; Effect The guardian roars, snuffing out lights in a 30-foot cone. Ordinary flames and lights are extinguished, and the guardian attempts to counteract any magical light with a +21 counteract modifier and a counteract rank of 5. (
Perception +17; darkvision
Languages Fey, Jotun, Muan
Skills Athletics +23, Intimidation +21, Nightwood Lore +15
Str +6, Dex +3, Con +6, Int +0, Wis +2, Cha +2
Light Blindness
Items club, elemental wooden shield (Hardness 8, Hit Points 64, BT 32)
AC 26 (28 with shield raised); Fort +21, Ref +16, Will +17
HP 200 (flesh of wood); Weaknesses axes 10, fire 10
Fire-fueled Rage When a nightwood guardian takes fire damage, they become enraged. The guardian gains 15 temporary Hit Points, deals 2 additional damage with melee Strikes, and has a –1 penalty to AC. They can't Raise their Shield or use actions with the concentrate trait except for Seek. This effect ends when the nightwood guardian no longer observes any fire for 1 round or when they fall unconscious, whichever comes first. Flesh of Wood ( primal, wood) Wounds inflicted on a nightwood guardian turn their flesh to wood. When the guardian is reduced to 40 HP or fewer, their body becomes solid wood. They are stunned, have resistance 10 to all damage, and have regeneration 40 (deactivated by fire). This ends once the guardian has 100 HP or more, though they can choose to stay in this form indefinitely. Shield Eyes When a nightwood guardian has their shield raised, they protect their eyes, losing the blinded and dazzled conditions from light blindness and other light effects. Reactive Strike Shield Block
Speed 30 feet
Melee reach 10 feet), Damage 3d8+6 bludgeoning club +21 [+16/+11] ( Melee reach 10 feet), Damage 2d12+6 piercing jaws +21 [+16/+11] ( Nightwood Roar concentrate, darkness, primal) Frequency once per hour; Effect The guardian roars, snuffing out lights in a 30-foot cone. Ordinary flames and lights are extinguished, and the guardian attempts to counteract any magical light with a +21 counteract modifier and a counteract rank of 5. (